Food service
Vi tar med tre olika insikter i beräkningen:
- Mattrender – vad äter konsumenterna och varför?
- Marknadstrender – vad är de centrala drivkrafterna för inköpare och grossister?
- Konsumenttrender – var, när och hur äter konsumenterna?
Genom att kombinera dessa tre typer av kunskap kan vi skapa lyckade samarbeten med våra varumärkesägare inom food service och få dem att växa och utvecklas genom säljkanalen. Marknaden inom food service har en ökande omsättning och har därför stor potential för många varumärken.
Vi säljer ett koncept och en måltid – sedan märkena och produkterna
Vår syn på marknaden inom food service är att ge våra kunder bra matinspiration. Främst genom att presentera goda måltider och recept samt att föreslå produkter från vår portfölj som ingår för att ordna den underbara festmåltiden.
Lokal expertis är nyckeln
Varje land har sina egna matvanor och mönster och även lokala regioner och områden kan skilja sig åt i food service-marknaden. Vi behärskar både de lokala likheterna och olikheterna tack vare vårt starka nätverk och vår närvaro på de inhemska marknaderna. Våra avdelningar inom food service-marknaden har över olika länder en hängiven grupp brand- och key account managers såväl som säljteam ute på fältet – alla med en stor passion för mat. Vi arbetar nära både grossister, kunder inom den offentliga och privata sektorn, hotell- & restaurangbranschen, butikskedjor, matbespisningar och snabbmatskök.
Möjliga samarbetsstrukturer – vi kan hjälpa dig med utvalda tjänster eller med hela paletten
- Konsultarbete – försäljning, marknader, lokala evenemang.
- Key Account Management – kedjeaffärer, årliga förhandlingar, uppföljningar, planering och prognoser.
- Marknadsföring – lokala aktiviteter, kataloger och försäljningsmaterial, mässor.
- Lager och distribution.